lördag 11 juli 2009

bob hund Ystad 7 oktober 2002

Så det kan bli. Hade skrivit en fin liten text här om cykelturer och regnet som aldrig försvinner men allt försvann för att jag kopierade en annan text. Så kan det gå.Fick ett fint samtal igår från Klara där Markus Krunegård sjöng Stjärnfallet live. Gårdagens höjdpunkt. 

Har precis lyssnat på bob hunds vinyl Ystad 7 oktober 2002. För en tid sedan, sisådär en 10 månader tillbaka så skrev jag och frågade lite till den numera passiva trummisen(Mats Andersson) i bandet. Vi diskuterade skivan lite och såhär sa han:


"Det var så att den där skivan spelades in på ett så kallat konstseminarium eller vad det kallas, just den där spelningen var lite speciell. Vi hade med några blåsare som jag inte kommer ihåg vilka det var och sen var det nån snubbe i publiken som bara kom upp och bara började banga på ett annat trumset som stod bredvid, mot slutet av skivan. Fast det hörs knappt tycker jag. Thurston Moore och Kim Gordon från Sonic Youth var också där och spelade och kollade på oss.Jag gillar den skivan, bland det bästa vi gjort." 


bob hunds aktiva trummis heter Christian Gabel och är riktigt stilig på scenen enligt mitt tycke. Vet inte riktigt om den här bilden är en pressbild eller har ett annat syfte men jag vet en sak. Den är fin.

Bilden kommer från: http://kamratskaprock.blogspot.com/2009/03/vaggvisa-till-det-tjugonde-arhundradet.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar