måndag 2 mars 2009

The blues is still blue

Idag var första dagen på vår praktik. Jag har fått en vecka på Vm grafik i stan och tre veckor i Stockholm på Infopaq. Min dag började med att jag inte kunde hitta dit på grund av att de hade flyttat några veckor tidigare. Åkte runt och till slut ringde jag 118 118. Vm grafik var gömt inuti en lokal tillsammans med andra butiker. Lite mystiskt men min handledare var väldigt trevlig så dagen gick snabbt.

Jag tycker om när praktikplatser har helt obetydliga men ändå roliga smågrejer. På Mediateket så skrev de upp oss praktikanter på en tavla tillsammans med de anställda och om man var där så hade man en magnet vid sitt namn. Det stod olika dagar också. Nu på Vm grafik så hade de en väldigt stor karta över Katrineholm och så satte vi dit en plupp där jag bor. Veckan kommer nog gå väldigt snabbt. Började känna av något i låret förut, en sträckning eller liknande, inte bra. Nu ska jag lyssna på lite Nick Cave och läsa lite kanske.

1 kommentar: