söndag 6 december 2009

Det är farligt att leva, man kan dö

din kind sa puss i princip

Dagarna är gråa och praktiken susar förbi med färdiginpackade fikastunder. Ibland pratar vi om ljus i filmer och ibland om man ska använda varmt eller kallt vatten om en sås har skurit sig. På kvällarna vilar jag om det inte är träning. Försöker göra svåra saker såsom engelska uppsatser. Det går sådär.

Saknar gör jag. Nerbitna naglar och nästan försvunna fräknar. Och en vit volvo.

Marken i ett mans hjärta är stenigare
berggrunden ligger nära
man odlar vad man kan

och sköter om det


En kaktus som heter Håkan

5 kommentarer:

  1. Vilken himla söt mening;
    Saknar gör jag. Nerbritna naglar och nästan försvunna fräknar. Och en vit volvo.

    SvaraRadera
  2. Himla sött inlägg, överlag! Vad bra med ett inlägg! Roligt! Och välskrivet.
    Och hemskt fin kaktusbild. Och kaktus.

    SvaraRadera
  3. fiint! jag gillar att du döpt kaktusen till håkan. och din kind sa puss i princip. naaw. kom hit snart igen!

    SvaraRadera
  4. jag har bytt adress till min blogg! numera är det http://systerv.blogspot.com !

    SvaraRadera
  5. Tack tack Therese! Det kommer mer sånt senare tror jag, stora tummar och grejer.

    Tack Isak! Försöker formulera mig väl. Hellre att det kommer sällan och är välskrivet än ofta och inte alls särskilt klurigt.
    Kaktusen gillar jag med, är inte min dessvärre..han döptes efter någon slags chef på min praktikplats.

    En väldigt fin person som sa den meningen :) Jag vill komma dit! Så snart jag har pengar. Och tid.

    SvaraRadera